Zastosowanie influencer marketingu w praktyce
Badania dowodzą, że kierowanie się opiniami innych staje się nierozłącznym elementem procesu rozpoczynającego zakupy. Sprzedawcy wiedzą, że o każdym produkcie można wyrazić opinię lub nadać mu cech użyteczności, które wzbudzać będą emocje. Najlepiej gdy zrobi to wpływowy bloger, który jest opiniotwórczy. O wieloaspektowych możliwościach zastosowania influencer marketingu w praktyce przeczytacie w naszym e-booku.
2016-12-05, 08:00


Influencer marketing to obecnie najskuteczniejsze działanie marketingowo-reklamowe, które skierowane jest do osób posiadających mocną więź ze swoimi odbiorcami. Niewątpliwie największą zaletą współpracy z infuencerem jest duża wiarygodność jego opinii. Wszystko dlatego, że jego zdanie trafia do odbiorcy o podobnym zainteresowaniu i profilu społecznym. Komunikat wpływowej osoby, która posiada silne związki ze swoją społecznością, nie tylko staje się dla odbiorcy bardziej autentyczny od tradycyjnej reklamy, ale przede wszystkim zapewnia nam większe zaangażowanie wśród potencjalnych klientów.

To dlatego influencer marketing często mylony jest z marketingiem rekomendacji. Skupia się jednak na opinii ludzi wpływowych. Światowe marki słusznie widzą coraz większy potencjał w kampania tego typu. Działania te są skuteczne i najlepiej obrazuje to fakt, że korzysta z nich coraz więcej firm. Według badań, coraz większa rzesza kupujących przed zakupem szuka informacji o danym produkcie lub marce w internecie i dopiero na podstawie znalezionych opinii podejmuje decyzje zakupowe. Kupujący najczęściej informacji o produktach czy usługach szuka w mediach społecznościowych lub na tematycznych blogach. Kanały te zajmują bardzo wysokie miejsce pod względem zaufania wśród odbiorców treści.

Dlaczego? Badania potwierdzają, że konsumenci zdecydowanie bardziej ufają rekomendacjom innych osób niż reklamom. Skala tego wciąż rosnącego zjawiska pokazuje skąd bierze się siła i wysoka skuteczność influencer marketingu, który wzorowo wykorzystuje te tendencje. Influence marketing powoli, ale niezwykle sukcesywnie wypiera tradycyjną reklamę banerową. Dziś wpływowi blogerzy stają się ekspertami, doradcami, tworzą programy oraz piszą książki, które szybko stają się bestsellerami. Najlepiej zarabiają oczywiście influencerzy, którzy posiadają wielotysięczną widownią i mają ugruntowaną markę na rynku, a nierzadko są ekspertami w konkretnej dziedzinie. Takich ludzi poszukują reklamodawcy. Ich celem jest, by o ich produkcie mówiło się dobrze, dużo i traktowano go jako element stylu życia.

Aby jeszcze lepiej zrozumieć zależności zachodzące w influencer marketingu platforma WhitePress przy współpracy ze znanymi influencerami i ekspertami w dziedzinie marketingu oddaje w Wasze ręce bezpłatny e-book. W jego skład wchodzi 150 stron wiedzy o influencer marketingu - wśród nich m.in. case studies kampanii reklamowych z wykorzystaniem infeluncereów, komentarze ekspertów z branży oraz wiele porad opiniotwórczych ludzi ze światka marketingu.

W naszym e-booku nie mogło zabraknąć praktycznych modeli współpracy z liderami opinii oraz porad w jaki sposób współtworzyć działania marketingowe z influencerem. Nasza publikacja posłuży jako dawka wiedzy zarówno agencją reklamowym, jak i samym blogerom. Równocześnie dzięki modułowi influencer marketing platformy WhitePress reklamodawcy mogą w prosty i niezwykle wygodny sposób wyszukać odpowiedniego blogera lub vlogera, zlecić działania reklamowe, a po zakończonej współpracy cieszyć się ich efektami i szybko rozliczyć z klientem. Dzięki temu działania z wykorzystaniem influencer marketingu jeszcze nigdy nie były tak łatwe!

Praktyczny e-book o influencer marketingu jest do pobrania stąd.

KONTAKT / AUTOR
Paweł Strykowski
CEO
WhitePress
695863031
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.